گل رز


گل رز

این وبلاگ سعی دارد اطلاعات کاملی در مورد پرورش گل رز ارائه دهد


به نام حق شروع می کنیم.

سلام

ما چند تا دانشجوی فعال و پر انرژی رشته باغباني هستیم که تصمیم گرفتیم با کمک آقاي مهندس بهمن حيدري ومهندس سپهرنصيري  یک سری مطالب ناب رو که ناشی از کنار هم قرار گرفتن علم و تجربه است ،در اختیار شما قرار بدیم .البته نا گفته نماند که در این راستا از کمک های دکتر سعید ریزی (متخصص گیاهان زینتی) و دکتر رحیم برزگر(نويسنده كتاب مديريت گلخانه) نيز بی بهره نیستیم و شما گل دوستان هم می تونید سوالاتتون رو به عنوان نظر تو وبلاگ بنویسید یا به مدیریت وبلاگ میل کنید ما هم سعی می کنیم به سوالات شما جواب بدیم.

براي مشاوره و راهنمايي هم مي تونيد با شماره مهندس حيدري (مشاورگلخانه)تماس بگيريد.                                  09139798375   

رز Rosa Xhybrida

خانواده رزاسه بیش از 100 جنس و2000 گونه علفی و چوبی دارد.

منبع اصلی رزهای همیشه­گل، از دو گونه Rosa gigantea و Rosa chinensis می­باشد و تکامل هیبریدهای امروزی از Rosagallica و Rosa damascena و Rosa centifolia و Rosa bourbaniana است.

رزها عموما به عنوان گلهای بریده، گیاهان گلدانی یا باغی مورد استفاده قرار می­گیرند. گل های شاخه بریده شامل: استاندارد شاخه بلند، استاندارد شاخه کوتاه، سوییت هارت (sweet heart) گل کوچک، رزهای دسته­ای چندگله و رزهای باغی که در بیرون پرورش می­یابند، می­باشد.

گلهای رز بریده از عرض های شمالی تا نزدیکی استوا که دارای طول روز و شب یکسان و شدت نور بالا هستند، پرورش داده می شوند. به خصوص رزها در شدت نور بالا و دمای پایین بیشترین کیفیت را دارند.

همه گونه­های جنس رزا چوبی و در ساقه­ها دارای خار و تیغ می­باشند. گیاهان می­توانند به شکل خزنده، بالارونده و درختچه­ای باشند. برگها ممکن است خزان­پذیر یا پایا باشند. بسیاری از گونه­های وحشی دارای پنج گلبرگ و پرچم­های زیادی هستند. تخمدان تحتانی و درون میوه یا Hip گسترش می­یابد که در هنگام رسیدن زرد یا قرمز می­شود. دارای پنج کاسبرگ مشخص و برگ­مانند است که جوانه گل را احاطه کرده است. رزهای باغی می­توانند برای فروش بهاره مجبور به گلدهی و تولید برگ شوند. برنامه های اصلاحی در ارقام رزهای باغی مدرن و گلهای بریده مشابه است، اما از نظر ژنتیکی مجزاست. بیشتر برنامه­های اصلاحی بر طول عمر پس از برداشت و مقاومت نسبت به آفات و بیماری­ها تاکید دارند.

 

امروزه گل رز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.گل رز به صورت شاخه بریده در بازار عرضه می شود. ما سعی داریم شما را در تولید این گل یاری کنیم.



نظرات شما عزیزان:

دانشجو
ساعت20:24---15 آبان 1392
مرسی کارتون خوبه ولی مطالب یه مقدار ابتدایی هستن و با یه سرچ 10 دقیقه ای خی لی مطالب کامل تری میشه پیدا کرد

بعد هم این مطالبی که نوشتین اگر منبع علمی اونو ذکر کنین ممنون میشم چون خیلیش با چیزایی که من توی منابع خوندم همخوانی نداره

ممنون
پاسخ: سلام ببخشید دیر جواب دادم. ما سعی می کنیم از راهنمایی های شما استفاده کنیم. اما هدف ما از ایجاد این وبلاگ کمک به تولید گل رز است و در این راستا مطالبی رو قرار دادیم که خودمون آن ها را تجربه کردیم. بیشتر این مطالب حاصل تجربیات مهندس حیدری هست که ایشون 6 سال تجربه کار در زمینه گل رز را دارن. دقت داشته باشید که بیشتر منابع ترجمه هستند و متعلق به شرایط کشورهای خارجی هستند و ممکن است در ایران کاربردی نباشن. البته ما هم از منابع معتبری استفاده می کنیم ولی به دلیل ادغام این اطلاعات با اطلاعات تجربی ارائه منبع کمی مشکل است. ولی سعی می کنیم این کار رو هم انجام بدیم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: جمعی از طالبان علم | تاريخ: چهار شنبه 17 آبان 1398برچسب:مشاور گلخانه گل رز, | موضوع: <-PostCategory-> |